Het werk van een (medior) interim professional


Mijn loopbaan


''Na het afronden van mijn studie bedrijfskunde ben ik een kleine 5 jaar werkzaam geweest bij een logistieke dienstverlener. Tijdens deze periode heb ik verschillende functies binnen de Supply Chain planning vervuld. Hierin merkte ik dat ik steeds op zoek was naar meer diversiteit en dynamiek. Dit was voor mij de reden om ruim 1,5 jaar geleden de overstap te maken naar NRG-Office.

Mijn eerste opdracht was bij Delicia, een producent van chocoladeartikelen. Enerzijds was ik verantwoordelijk voor de productieplanning van de coated lijn, anderzijds was ik medeverantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw planningssystem: R2T. Vervolgens ben ik gestart op mijn tweede opdracht bij Snack Connection, een organisatie die zich richt op het inkopen, bewerken, mengen en verpakken van noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante artikelen. Hier was ik verantwoordelijk voor vier lijnen van de productieplanning.

Momenteel ben ik bezig aan mijn derde opdracht. Bij Royal Friesland Campina werk ik als customer manager specialist, hier ben ik de spil tussen klant, sales, order fullfillment en demand planning. Een uitdagende en diverse rol, die door COVID-19, nog meer out of the box denken vergt.

De bedrijven waar ik mijn opdrachten heb doorlopen verschillen in alle opzichten van elkaar en dat is nu juist wat het interim werk voor mij zo leuk maakt. Daarnaast is het verwachtingspatroon van de opdrachtgever hoog, je wordt vaak in het diepe gegooid en je moet er meteen staan. Iets wat je persoonlijke ontwikkeling alleen maar te goede komt."

De overstap naar het interim werk 🎬


''Doordat het werken als interim Supply Chain professional mij de mogelijkheid geeft om diverse functies en bedrijven te ervaren, hoop ik een duidelijke stip aan de horizon te kunnen vormen. Ik verwacht dat de rol van interimmer steeds belangrijker gaat worden voor bedrijven, waardoor de lat steeds hoger komt te liggen.''